Informacje o projekcie „Wsparcie dostępu do dobrej jakości kształcenia w szkołach podstawowych Gminy Stoczek Łukowski”

„Wsparcie dostępu do dobrej jakości kształcenia w szkołach podstawowych

 Gminy Stoczek Łukowski”  

nr projektu FELU.10.03-IZ.00-0094/23 

Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+)

realizowany w ramach programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027

Całkowity koszt projektu: 1 147 500,00 zł

Dofinansowanie projektu z UE: 975 375.00 zł

#FunduszeUE , #FunduszeEuropejskie

1. Projekt jest realizowany od dnia 1 stycznia 2024r. do 31 lipca 2025r. w 6 Szkołach Podstawowych                                  z Gminy Stoczek Łukowski:

SP  w Szyszkach

SP w Starej Róży

SP w Starych Kobiałkach

SP w Kisielsku

SP w Jedlance

SP w Starej Prawdzie

Celem projektu jest wsparcie równego dostępu do dobrej jakości, włączającego kształcenia i szkolenia oraz możliwości ich ukończenia, ze szczególnym uwzględnieniem grup w niekorzystnej sytuacji, w odniesieniu do sześciu szkół podstawowych w gminie Stoczek Łukowski. Wsparciem objętych zostało 434 uczniów, z czego 138 to uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych (w tym 14 z niepełnosprawnościami), a także 62 nauczycieli.

Podstawą projektu jest realizacja zajęć dodatkowych dla uczniów szkół objętych wsparciem w projekcie. Zajęcia prowadzone są w formie stacjonarnej, z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb uczniów oraz 
z zastosowaniem m.in. takich metod jak nauka w praktyce i doświadczeniu. Zajęcia prowadzone są przez kadrę własną szkół, posiadającą adekwatne kompetencje i kwalifikacje. Uzupełniająco, w celu wsparcia rozwoju uczniów, wszystkie szkoły zostały doposażone również w niezbędny sprzęt i pomoce dydaktyczne, zwiększające ich potencjał dydaktyczny. Projekt zakłada realizację określonych rezultatów,
w tym: rozwój kompetencji, umiejętności, talentów oraz zainteresowań uczniów poprzez organizację
i przeprowadzenie nieodpłatnych zajęć indywidualnych i grupowych; udzielenie uczniom nieodpłatnej pomocy psychologiczno-pedagogicznej; udzielenie uczniom wsparcia w zakresie doradztwa edukacyjno – zawodowego; wsparcie potencjału dydaktycznego szkół poprzez zakup wyposażenia, pomocy i środków dydaktycznych; wsparcie procesu doskonalenia zawodowego na-li poszczególnych szkół.

W okresie od 01.01.2025 do 31.03.2025 w Szkole Podstawowej w Starej Róży zrealizowano 566 godzin projektowych w ramach 16-stu różnych rodzajów zajęć. Zajęcia skierowane były m.in. na m.in. na rozwijanie kompetencji społecznych, podnoszenie umiejętności edukacyjno-zawodowych uczestników, wspieranie kreatywności, rozwijanie zainteresowań uczniów oraz budowanie postaw proaktywnych. W ramach projektu odbywały się m.in. warsztaty edukacyjne, zajęcia praktyczne, konsultacje indywidualne, a także działania integracyjne i motywacyjne. Szczególną uwagę poświęcono dzieciom z trudnościami edukacyjnymi – dla nich zorganizowano zajęcia wspomagające koncentrację, rozwój poznawczy oraz indywidualne style uczenia się. Zastosowano także metody aktywizujące w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych, takie jak eksperymenty, obserwacje terenowe, praca z materiałami dydaktycznymi oraz nauka poprzez zabawę, co znacząco zwiększyło zaangażowanie i przyswajanie wiedzy przez uczestników.

W ramach projektu zakupiono pomoce wzbogacające potencjał dydaktyczny szkoły, w tym wyposażenie pracowni matematycznej, informatycznej, językowej i przyrodniczej, m.in. tablicę interaktywną, zestawy klocków do programowania, robot edukacyjny, okulary wirtualne, modele przyrodnicze, zestawy doświadczalne, plansze dydaktyczne,  gry edukacyjne, programy komputerowe   do pracy z dziećmi
z trudnościami w nauce,  programy multimedialne wspomagające rozwój kompetencji emocjonalno- społecznych, a także  narzędzia wspierające uczniów z trudnościami edukacyjnymi-. programy terapeutyczne, karty pracy, plansze dydaktyczne i pomoce sensoryczne.. Zakupione wyposażenie znacząco zwiększyło atrakcyjność zajęć oraz umożliwiło realizację bardziej zróżnicowanych i angażujących form nauczania.